Üzletfolytonossági tervezés (BCP & BCM)
„Szakmai Mert az élet nem állhat meg…”
Ön tudja, mi a teendő informatikai rendszerének kiesése esetén?
Az ITSecure szakemberei segítenek felkészülni a váratlan helyzetekre. Igényelje üzletmenet-folytonossági terv szolgáltatásunkat!
Az élet nem arról szól, mi történik veled, hanem arról, hogy hogyan kezeled a veled történteket.
– Nicholas Evans, író, újságíró, A suttogó című bestseller szerzője –
Kiesett egy ember, egy szoftver, egy eszköz? Esetleg a teljes rendszer?
Az informatikai rendszerek a szervezetek életében megkerülhetetlenné váltak. Éppen ezért jelenthet komoly problémát, ha egy-egy szoftver, eszköz vagy munkatárs nem áll rendelkezésünkre. Ha szervezete nincs felkészülve az ilyen helyzetekre, az jelentősen befolyásolhatja az üzletvitelt, ami pénzügyi kárt vagy a jó hírnév csorbulását okozhatja. Az információk fogadása, feldolgozása és továbbítása viszont informatikai eszközök nélkül sem állhat meg. Ilyen esetekben segít az üzletfolytonossági tervezés (BCM) és a konkrét terveket tartalmazó, az egyes üzleti folyamatok kiesésének kockázatát csökkentő üzletmenet-folytonossági terv (BCP) szolgáltatás.
A kiberbiztonság szakértőiként pontosan tudjuk: csak úgy lehet biztonságosan informatikai rendszereket üzemeltetni, ha felkészülünk a hiányukra is.
Tegye meg az első lépést az informatikai biztonság megteremtéséért! Igényelje még ma üzletmenet-folytonossági terv szolgáltatásunkat!
Miért hasznos az üzletmenet-folytonossági terv?
A komplex üzletmenet-folytonosság tervezéssel csökkenthetők az informatikai rendszer kiesésének következményei is. Ha ilyen esetekben van egy, az üzleti folyamatok egészét átfogó üzletmenet-folytonossági terv (Business Continuity Plan, BCP) a kezünkben, akkor a belső folyamatok gyorsan és költséghatékonyan állíthatóak helyre ideiglenesen. Az ideiglenes megoldásoknak azért van komoly jelentősége, mert ilyenkor az üzletmenetet támogató rendszerek kiesése csak lassítja a belső folyamatokat és nem leállítja, az ideiglenes működéssel párhuzamosan pedig az informatikai rendszer helyreállítható.
Adatvédelmi tisztviselő szolgáltatásunk tartalma
Fontos, hogy az üzletmenet-folytonossági terv minden üzletileg kritikus folyamathoz tartalmazza a működéshez szükséges informatikai rendszereket.
A szakértőink által összeállított BCP magában foglalja a kritikus folyamatokban részt vevő munkatársak vészhelyzeti feladatait, a vészhelyzeti működéshez szükséges informatikai eszközöket, erőforrásokat.
A vészhelyzet során nem ritka az offline, papír alapú működés sem. Az ehhez szükséges nyomtatványok és dokumentumok elérhetőségét, az információtovábbítás módszerét szintén az üzletmenet-folytonossági terv tartalmazza.
A jó üzletmenet-folytonossági terv működőképes, könnyen kezelhető, karbantartható és naprakész.
Fontos, hogy a BCP az üzletmenet folytonosságának megakadásakor vagy vészhelyzetben egyértelmű feladatmeghatározásokkal, előkészített folyamatleírásokkal segítse a munkát, illetve csökkentse a bizonytalansági tényezőket.
A BCP rendszeres tesztelést és karbantartást igényel, ahhoz pedig, hogy hatékonyan tudjuk alkalmazni, oktatni is kell. Ha a tesztelés során „nem jön ki a papírforma szerinti működés”, akkor felül kell vizsgálni a dokumentumot, meg kell keresni az esetleges hibáit, majd azokat ki kell javítani.
150+